söndag, december 26, 2010

Så mycket bättre när vi är tillsammans

Min tur att gå upp med lillprinsen idag. Han vaknade först klockan fyra men somnnade tack och lov om. Duktig gubbe!
Igår var min släkt här.
Min söta,snälla, underbara släkt. Arton stora och små trängdes i vårat lilla hus men det var bara trevligt.
Jag älskar blandningen av människor i olika åldrar. Att stillsamt lyssna på morfar som är min förebild när det gäller ödmjukhet och respekt, att tysta ner barnen för hundrade gången men att då veta att buset bottnar i upprymdhet, att få se mina små bröder bli vuxna och bilda sina små familjer, att få krama om min syster och känna hur mycket jag tycker om henne. Att få se alla tillsammans är det bästa med alla högtider.
Mer presenter blev det naturligtvis och mycket kartonger att slänga...


Min älskade mellanprinsessa har varit öppen, varm och glad denna jul. Jag blir så tillfreds inuti när hon är glad och nöjd. Med åldern kommer förståelsen för livets tusentals olika synsätt. Hon har nog klurat ut några av dom i år.
Idag ska jag ta tag i den växande tvätthögen innan den blir ett livsfarligt monster. Sen ska jag krypa ner i soffan med mina barn och känna lugnet. Iallafall någon minut eller två.

Kram

Sugen på att gästblogga här? Det skulle vara jätteroligt om någon ville!

7 kommentarer:

Sanna sa...

Hejsan Jenny! Jag följer din blogg och du skriver så bra. Tack för att vi fick komma, det va super trevligt :) ni får komma någon dag och se hur vi har det. Kram Sanna

Erika sa...

Tack så jätte mycket för allt.<3

Unknown sa...

Tack snälla, söta, rara syster för allt! Hade en helmysig dag igår! Kram

Anonym sa...

Varmt tack för en underbar Juldag hos er. Härligt med gemenskapen och samhörigheten. Jag känner mig hel när vi alla är tillsammans.
Kram snes, mamma

Jenny sa...

Ja. Familjen är så viktig. Människor vi tycker om ger oss energi.
Kram

Anonym sa...

HEJ JENNY ETT FÖRSENAT TACK
TILL DEJ OCH DIN FAMILJ FÖR
JULDAGEN SOM VI FIRADE TILL-
SAMMANS.DET ÄR ALLTID ROLIGT
ATT BESÖKA ER.
VI BESTÄMMER ETT NYTT DATUM
3O JAN NÄR VI SKALL SES HOS
OSS.

KRAM MORMOR MORFAR

Anonym sa...

HEJ JENNY ETT FÖRSENAT TACK
TILL DEJ OCH DIN FAMILJ FÖR
JULDAGEN SOM VI FIRADE TILL-
SAMMANS.DET ÄR ALLTID ROLIGT
ATT BESÖKA ER.
VI BESTÄMMER ETT NYTT DATUM
3O JAN NÄR VI SKALL SES HOS
OSS.

KRAM MORMOR MORFAR