lördag, oktober 16, 2010

Fulmonstret

Helg igen!
Jag börjar vänja mig vid att vara ledig fem av fem helger istället för att jobba två av dom.
Förkylningen har äntligen släppt och idag gav jag mig ut och andades frisk luft i rask takt. När man motionerar rensas skallen och mycket negativ energi försvinner. Ett annat plus är ju att man kanske går ner ett par kilo i vikt och gelekroppen fastar till sig.
Min kropp...
Varför ska den ta så mycket tanketid från mig. Blir så irriterad på mig själv! Kan jag aldrig bara vara nöjd?
Sluuuta! Tänker ni nu men det är tyvärr en omöjlighet!
När jag var i min härliga, turbulenta tonår hade jag fruktansvärda komplex för att mina vader var för tunna om man jämförde med mina lår...
Jag satt ofta i sängen på rummet och spanade in de stackars vaderna, tryckte och klämde. Kanske fanns det någon operation som kunde fixa detta...

Ibland är vissa dagar fulare än andra.
Idag när jag vaknade kände jag att fulmonstret stog och väntade på mig på toaletten.
Jag tittade lite slött ner på mina fötter under toalettbesöket. Dom var plattare än någonsin och såg läskiga ut.
Vidare upp till smalbenen (som har vuxit till sig genom åren). De var så håriga och hösttorra som bara en mammas ben får lov att bli. Låren såg gigantiska ut (speciellt i sittande ställning) och det här med gropar, hur uppstår dom??
Rumpan: Mina barn säger att den hänger neråt istället för att puta lite sött utåt. Antar att det va samma visa idag.
Magen: Nej, jag är inte gravid. Jag lovar!
Brösten. Är det skidbackarna med en bröstvårta i slutet man menar???
Min händer såg idag ut som om de levt i 90 år. Torra och skrynkliga.
Jaha tänker jag när jag ställer mig upp för att ta en titt i spegeln. Alltså vissa dagar ser jag inte ens ut som mig själv.
Håret va platt och rakt. Just det! Slitet i topparna med ja.
Ansiktsfärg: Grå!
Ögon: Uttryckslösa.
Mun: Rak, ej fyllig.
Näsa: Ena borren är större än den andra. Den va glansig!

Med en suck går jag ut från toaletten.
Det är ju tur att jag blev som jag skulle!

Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen dina tankar... tyvärr får man nog inse att man aldrig kommer att se så bra ut som man gör just nu... typ! ;) Fast jag hoppas att med lite träning så kanske man får bort några kilon och mår bra i alla fall! (förresten så tycker jag du ser jättebra ut, en snygg 3-barnsmamma i sina bästa år!) Kram Angelica

Anonym sa...

Hej Jenny.
Inte kul att höra att du har en skit dag men du skriver väldigt målande. Satt och små skrattade när jag läste ( inte åt dig som sagt men åt sättet du skriver.)
Fin Blogg Ronny

Jenny sa...

Angelica! (svälj) just det! Har inte greppat att det bara går åt ett håll nu... Men tack för dina uppmuntrande ord! Du är jättesöt tycker jag och en varm människa. Det är bra!
Ronny! Kul att du läser! Hoppas allt är bra med dig och din familj. Va ju några år sen nu!
Ha det så bra!
Kram

Anonym sa...

Du är så söt och fin, snes!
Du är vacker!
Och du skriver så bra!

Kanske är det ett släktdrag att aldrig vara nöjd? Jag känner igen mig. Kram mamma

Anonym sa...

Men Jenny inte är du ful...kära nån..men visst har man såna dagar då man inte känner igen sig själv då man ser sig i spegeln..men det går att fixa..lite smink...fluffa till frisyren och man är som ny igen..
kram från Otto

Jenny sa...

Hahaha, Tack Mamma. Du är en riktig snygging tycker jag.
Otto! Ja jag plockade fram rakhyveln o hoppade in i duschen sen blev jag liksom lite nyare!
Kram

Anonym sa...

jenny jag håller med svärmor min.du är fin och vacker, och gud va du skriver jätte bra.<3 -erika