måndag, mars 21, 2011

Bilhuset

Idag har jag varit hemma med lillprinsen. Han har fått ögoninflammation. Det va ju ett tag sen nu så varför inte...?
Lite kladd i ögat stoppar inte en treåring.
Han vill leka med bilar HELA tiden. Hur gör man???? Jag kan bara leka med dockor, affär eller frisör.
Jag satte mig i hans rum med en bil lite tafatt i handen. Lillprinsen tittade frågande på mig. Jag körde omkring lite med bilen och brummade. Han tittade lika frågande nu.
Hur gör man? frågade jag.
Inte ett ord.
Jag byggde ett garage av klossar och då gick det bättre. I garaget bodde bilarna och där sov dom och ropade hej till varandra när jobbdagen va slut. Hade lika gärna kunnat va ett barbiehus.
Jag bad mannen visa hur han lekte när han var liten.
Tävling (såklart!) och helst skulle bilarna krocka med varandra lite då och då. Glada tjut från lillprinsen.
Inga sociala inslag i leken över huvud taget!!!
Mer rolllekar till pojkarna och korvätartävlingar till flickorna (kladdigast vinner)!

Kram

Inga kommentarer: