tisdag, april 26, 2011

morgon

Sitter i mitt kök med en välförtjänt kopp kaffe och en halvfull tallrik gröt som jag naturligtvis gjort på sur mjölk.
Ibland (och ofta när man är stressad) går ingenting smidigt!!!
Man har gjort ett utsättningsförsök av lillprinsens medicin för att se hur hans vita blodkroppar har det i hans lilla kropp.
Idag skulle kontrollprovet tas. Jag börjar 09.00 och provtagningscentralen öppnar 07.00.  Prinsessorna går till skolan 08.00...
Ja, ni förstår ju själva!!!
Prick 06.57 var jag och två barn plats. Jag tog ett djupt andetag när jag såg de andra 20 personer som också ville ta ett stick i armen. Lillprinsen och mellanprinsessan drog så klart till sig all uppmärksamhet och tiden, denna eviga tid som man inte har någon kontroll över, sniglade sig fram.
När det började närma sig öppning av den brummande dörren började folk röra sig för att hinna först till nummerlapparna.
Vi hamnade bland de sista och de söta små tanterna var ju först. Så bra! tänkte den stressade mamman. De har säääkert en tid o passa.
När vi va 5 nummer ifrån ringde mobilen. Mannen undrade varför jag hade åkt iväg med den bilen som hans plånbok fanns i....!!!
Ut med barnen till parkeringen för att rätta till misstaget och sen in igen. Efter en stund låg lillprinsen på golvet och sparkade på mellanprinsessan.
Äntligen blev det vi!
"Är det pojken som ska ta?" sa en förskräckt biomedicinsk tant. Jag nickade. "Å då är det bästa tt ni väntar på någon annan...!"
Jag fick hjärtklappning.
"Nej!" sa jag bestämt. "Det går bra!"
Provet togs, mellanprinsessan åt frukost i bilen hem och hann i tid til skolan. Lillprinsen har fått se på Boli en stund och jag fick mitt kaffe.
Nu ska jga till mitt jobb o träffa alla goa barn och mysiga kollegor.
Men först: Lämning av lillprins.
Ha en bra dag!

5 kommentarer:

erika sa...

tur att ni hann i tid jenny med en sån stressig och problematisk morgon.:) hoppas ni får en fortsatt trevlig dag.:)

Sally sa...

Ibland så går det inte som man tänkt sig, men jag brukar tänka att allt ordnar sig på ett eller annat sätt. Vilket det även gjorde för er denna kaotiska morgon.
Stor kram till dig goa Jenny

Anonym sa...

Detta pusslande..inte alltid så lätt!! Men du är så duktig Jenny- 3 kids o jobbar!! Blev så ledsen när vi inte kunde träffa er och de små trollen:( Men fhv så blir det inte lika mycket basillusker nu när man kan vara ute mer! Massa kramar Jenny

Marie sa...

Tala om att ha många bollar i luften!
Det är verkligen en bedrift att lyckas pricka in allt.
Du gör det så bra, snes.
Kram

Anonym sa...

Oj vilken morgon! Men som den duktiga mamma du är så reder du det med. Hoppas dagen varit bra trot en lite kaotisk morgon.
Ha det bra
Kram Sandra.E