onsdag, december 21, 2011

renoveringskul jul



Nu har vi bott i vårt lilla röda hus i 6 år. Lika många år har vi renoverat.
För ett tag sen började vi med "det sista", om man nu kommer dit någon gång. Det innebär riva lite vägg, måla tak, lägga nytt golv i nästan hela entréplan och byta ut köket.
Maken har sparat många pengar på att göra allt själv. Duktig är han! Han sliter alla vakna timmar, både på jobbet och hemma. I helgen skulle jag avlasta hans onda axel och måla taket. Jag var betrodd första strykningen och orkade kanske fem brädor... Övning ger färdighet tänkte jag när han snabbt drog penseln fram och tillbaka.
Om man har mycket att göra är det inte så genomtänkt att bli klasspappa på föräldrarmötet. Då är det bra att ha en fru som är bra på att styra upp och rätta till och som tycker om vackra saker.

Idag kom nya golvet. Det är jättefint!!! Jag läntar tills jag får sätta första fotsteget på det. I övrigt ser vårt hem ut som ett inferno. Blir inte så juligt heller. Ingen gran. Saknar doften men inte barret.
Snart... snart...får jag dra ut kökslådorna utan att dom trillar ihop.

eller om ett tag i alla fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,
så kul att ni renoverar och håller på. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har just nu en jultävling som pågår. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Anonym sa...

Hejsan,
så kul att ni renoverar och håller på. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har just nu en jultävling som pågår. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela