fredag, december 24, 2010

GOD JUL

Midnatt råder, tyst det är i husen, tyst i husen...
Ja här är det knäpptyst.
Jag har suttit och paketerat alla klapparna. Det tog en och en halv timme.
Det har hunnit bli den 24 december...
Nu är det julafton...
Julgranen är klädd och den blev över förväntan fin trots att vi fick den billigare av bonden som bara hade tre stackare kvar. Det såg ut som dom var svältfödda och stelfrusna allihop.
Tre små julstrumpor hänger så ordentligt utanför änglarnas dörrar. Jag undrar vad dom drömmer om denna natt?!
Om dom ska våga dra i tomtens skägg kanske.
"Man får inte ljuga mamma!" sa storprinsessan allvarligt.
"Hur vet du att jag ljuger?" undrade jag.

Bäst att lägga ner lilla kinden på kudden och drömma sig bort...
Jag kanske skulle dra av tomten skägget... Det skulle nog bli succè!

Ha en jättemysig JUL
och glöm inte att ge lite extra långa julkramar!

4 kommentarer:

Erika sa...

God jul Jenny.:) vi ses imon.krama änglarna från mej och dante.:)

Unknown sa...

GOD JUL, Systra mi'! Pussa de små och hälsa Peter! Ses imorgon! Många, låånga kramar!!!

Anonym sa...

God Jul Jenny
lååååång julkram till dig <3

Sandra.E

Anonym sa...

God Jul och bamsekram. Mamma