söndag, januari 23, 2011

Söndag

HejHej!
Det blev en sväng till badhuset som vi tänkt och vi fick finfint sällskap. Jag sprang mest med tjejerna till hopptornen där jag fick öva på att inte rent impulsivt skrika rakt ut skräck. Jag är så fruktansvärt höjdrädd. Tre pinnar på en helt vanlig stege klarar jag av (och detta är inget skämt!) sen blir jag så stel i kroppen att det skulle kunna ske en liten olycka.
Att stå på nedanför hopptornet och se 7- åringen luta sig över femmans kant för att se hur högt det är, det är ren tortyr. Jag funderade på vad för slags muta i pengar som skulle få mig att hoppa rakt ut från tio meters höjd.
Tiotusen....? Tveksamt!!!

Svärföräldrarna tittade förbi på kvällen och vi tittade på handbollen. Det är så mysigt när dom sitter där i vår soffa och skrattar åt sina barnbarn.

Imorgon kanske jag ska träffa en kär gammal vän. Det känns som ett annat liv när jag låg på en madrass i hennes flickrum och diskuterade världsviktiga saker som hur ofta ögonbrynen skulle plockas och öronen petas.
Henne ska jag krama om länge men försiktigt och sen ska jag lyssna och prata tills det inte finns några ord kvar.

Godnatt!

Inga kommentarer: