lördag, januari 22, 2011

Jag är ledig!

Lillplutten har slutat med blöja. Både dag och natt verkar det som. Två nätter i rad har han vaknat ett par gånger för att gå på toaletten. Betyder detta att vi måste plocka bort vällingflaskan på kvällen nu då? Det blir nog svårare än att bli av med blöjan har jag en känsla av.
På förskolan vill han inte gå på toaletten. Där har han blöja men så fort han kommer hem går det bra. Vet inte hur han håller reda på allt.

Veckan som återstod efter vab:dagarna gick som en dans. Jag kan inte sluta tänka på vad skönt det är att jobba dagtid och slippa helger och kvällar. Jag är hemma med min familj varje kväll och helg. Förr började och slutade dagen med frågor om när jag skulle jobba och följdes av reaktioner på detta. När jag jobbade natt hade jag alltid två gråtande barn att säga godnatt till och en sliten kropp att ta hand om.
Det som däremot inte är så skönt är att jag nu vid sjutiden går rakt in i väggen helt oförmögen att göra någonting. Jag är så fruktansvärt trött! Orkar knappt gå upp och lägga mig i sängen vid tio för att sova.
Tydligen är detta vanligt när man jobbar måndag-fredag heltid.
Alla mår bättre nu och det är väl ändå huvudsaken?!

I helgen blir det träff med syster och kusinerna och kanske lite bad...Vi får väl se. Jag är ju ledig.

Kram

1 kommentar:

Marie sa...

Tack för kaffet idag :). Roligt att träffas!
Förstår det är påfrestande att jobba heltid + allt annat som ska göras.
Det är verkligen ett ekorrhjul.
Var rädd om dig!
Kram