tisdag, januari 18, 2011

Toalettpapper och hundskit

Vård av barn i två dagar.
I söndags kräktes lilleman precis innan vi skulle åka till badhuset. Mannen fick stanna hemma med spyorna och jag fick lite lyxig tid med mina tjejer och bästa familjen A.Kan inte fatta vad stora dom är när dom säger: "Mamma, vi går till vattenrutschkanan!"
Som man har längtat efter detta! Och nu när det väl händer så inser man att barnaåren är förbi (För tjejernas del i alla fall). Ett avslutat kapitel. Lite tom kände jag mig i några sekunder men blev snabbt nertagen på jorden av tjat om pengar till glass. Där kapitel tar slut börjar raskt ett annat.
Idag ska jag åka förbi jobbet och ta stängningen så folk slipper jobba över. Ska bli rätt skönt att komma iväg en stund. Jag har en förmåga att tappa motivation när jag bara är hemma.
Lillprinsen vaknade 05.00. Jag gjorde en flaska välling, satte på en film och kröp ihop i fosterställning i hans lilla juniorsäng. Två timmar senare vaknar jag av att mannen säger: "Mamma är nog trött idag!
På golvet ser jag att mannen har gett sin fru en liten sovmorgon och byggt ihop tågbanan med lillprinsen. Jag började älska honom lite mer. Det krävs inte mycket!


Lillprinsen är feberfri idag så det blir jobb imorgon. Idag har han badat i sin balja med sina badbyxor på. Han avslutade aktiviteten med att dra ut hela toalettrullen och slänga allt i toaletten. För tredje gången på ett par veckor drog jag på mig plastpåsen över handen och grävde upp den fastspolade klumpen. För lite uppmärksamhet kanske???
Annars har det inte hänt så mycket idag. mellanprinsessan kom hem efter skolan och sa: "Jag har en jätterolig överraskning till dig mamma!"
Jag blev så klart nyfiken och glad. I nästa mening säger hon: "Jag har trampat i hundskit."

Kram

2 kommentarer:

camillalövgren sa...

haahahaha! Jenny! Du gjorde min paus från läxorna myyyycket bättre än vad det brukar.. Hahahah typiskt lilla mellanbarnet att säga en såndär sak.. Haha ååh vad roligt det var.. stackars dig dock.. Ta hand om er allihopa

Marie sa...

Lilla Jonis, så söt i baljan. Och Norah....ha, ha.....hon har humor :).
Kramar