torsdag, januari 06, 2011

Lilla mamma

Imorgon börjar skolan. Inte populärt om ni frågar mina tjejer!
Det tog sin lilla tid att få de små liven i säng.

Idag har vi fått fika hos ett par goda vänner. Dom har två charmiga barn med lika mycket spring i benen som våra. Dom fick härja fritt och hittade säkert på hundra olika springlekar på de tre timmarna vi var där. Dunder och brak. LIVligt!

Nästa stopp var hos lilla mamma som fyllde blygsamma 51. 
Mamma. Ingen är väl som du!
Du är den som alltid varit med.
Som har gett mig tusen smeknamn.
Som har byltat på mig tjocka tröjor när det varit värmebölja.
Som har pussat mig fast jag inte vill och tvingat på mig cykelhjälm.
Som har plåstrat om mitt knä och gått på mina dansuppvisningar - fast du kanske inte haft lust.
Som har skällt när jag gjort något dumt och gråtit när jag gjort något bra.
Som har sjungit i köket i dina mammiga kläder och bara varit trygga, vanliga du.
Tack för allt!


Till alla mammor:
"Det finns inget sätt att vara en perfekt mamma men miljoner sätt att vara en bra mamma."
Citat av Allison Bradley

kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lilla mamma... Den bästa! :-)

Marie sa...

Min underbara snes! Tack för dina fina ord!
Och tack underbara Molly!
Mina barn.....de bästa som finns!
Jag är så stolt över er alla!
Kramar